Loading...

اخبار

معرفی پنج بازی‌ رایگان متاورسی

نوشته شده در : 2022/09/24 - 00:00
ده‌ها ارز دیجیتال متاورس در بازار وجود دارند که ممکن است تشخیص یک پروژه آینده دار در این حوزه برای فرد سرمایه‌گذار، کاری دشوار باشد. برای ورود به این بخش از بازار، باید یک سری پیش‌نیازها را دارا باشید:
پیش‌تر از این، مطلبی درباره امکان ادامه تحصیل در متاورس، در وبسایت فیلیشا منتشر شد. این بار هم تصمیم گرفتیم درباره دنیای شگفت‌انگیز متاورس برایتان بنویسیم. ده‌ها ارز دیجیتال متاورس در بازار وجود دارند که ممکن است تشخیص ارز مناسب و آینده دار در این حوزه برای فرد سرمایه‌گذار، کاری دشوار باشد. برای ورود به این بخش از بازار، باید یک سری پیش‌نیازها را دارا باشید: یک اتصال اینترنت قوی و همچنین کیف پول ارز دیجیتال.
بازیی رایگان متاورسی
درباره مورد اول که هیچ شک و شبه‌ای نیست چون خودتان می‌دانید که بازی‌های متاورس  همیشه آنلاین هستند و برای تعامل با آن‌ها نیز به یک اینترنت خوب نیاز دارید. اما در مورد کیف پول ارز دیجیتال، باید بگوییم که بازی‌های متاورسی برمبنای بلاک چین‌ کار می‌کنند. بنابراین برای انجام هرگونه تراکنش در این فضا مثل خرید و فروش اقلام، نیاز به یک کیف رمز ارزی سازگار با بازی و بلاک چین مدنظر است. بازی‌های این حوزه غالبا روی اتریوم و پالیگان اجرا می‌شوند پس داشتن یک کیف پول با قابلیت پشتیبانی از این شبکه‌ها، گزینه مناسبی است.
با توجه به محبوبیت روزافزون دنیای متاورس، ارزهای متاورسی، گزینه‌ مناسبی برای  سرمایه گذاری به شمار می‌آیند. بازی های متاورس هم مانند هر پروژه بلاک چینی دیگری، دارای یک رمز ارز اختصاصی مخصوص به خود هستند. البته قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری روی آنها، باید تحقیقات کافی را درباره‌شان به عمل آورد.

سکند لایف (Seconf Life) قابل اجرا بر روی ویندوز، مک و لینوکس

سکند لایف یک بازی متاورسی نسبتا قدیمی است. این پلتفرم گیمینگ آنلاین، به کاربران فرصتی برای ساخت آواتار را داده و آنها را قادر می‌سازد تا در دنیای مجازی، برای خود هویتی جدید بسازند. کاربران Second Life،  ساکنین یا Residents خوانده می‌شوند. علاوه بر این، بازی متاورسی سکند لایف  تجربه‌های شگفت‌انگیزی از جمله ملاقات با بازیکنان و همچنین شرکت در رویدادهای مختلف  را در اختیار کاربران می‌گذارد.

 این بازی  دارای بازارچه اختصاصی خود است که کاربران در آن قادر به خرید، فروش و معامله کالاهای مجازی هستند. این اقلام مجازی از مبلمان، لباس و خودرو گرفته تا ملک و املاک را دربرمی‌گیرند. ارز مخصوص به این بازی، Linden dollar نام دارد. اگر به دنبال  داشتن یک زندگی دوم و انجام معاملات واقعی هستید، سکند لایف در خدمت شماست.

بازی رایگان متاورسی

روبلاکس (Roblox) قابل اجرا بر روی ویندوز، اندروید، iOS، مک و ایکس‌باکس وان

روبلاکس یکی دیگر از پلتفرم‌های گیمینگ در دنیای متاورس است که برای انجام بازی های آن نیازی به هدست واقعیت مجازی ندارید. روبلاکس به تازگی محبوبیت فراوانی میان کاربران به دست آورده است و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. در روبلاکس می‌توانید بازی‌های ساخته‌شده توسط دیگر کاربران را بازی کرده و حتی خودتان هم دست به ایحاد بازی بزنید. این پلتفرم جذاب، پذیرای بیش از نیم میلیون بازی است که در گروه‌های مختلف قرار گرفته‌اند.
 روبلاکس تنوعی از تجربه‌های هیجان‌انگیز، از بازی‌های ترسناک گرفته تا اکشن و حماسی را به کاربر پیشکش می‌کند. علاوه بر این، سرورهای این پلتفرم قابلیت تعامل کاربران با یکدیگر از طریق گردهمایی و انتخاب یک نقش متفاوت را درون خود دارند. مثلا  می‌توانید یک خانه مجازی در روبلاکس خریداری کرده و با ازدواج با فردی دیگر به صورت مجازی، در آن خانه با یکدیگر زندگی کنید.
بازی رایگان متاورسی

استار اطلس (Star Atlas) قابل اجرا بر روی ویندوز

استار اطلس (Star Atlas) یک بازی آنلاین چند نفره می‌باشد که روی بلاک چین سولانا سوار  است. این بازی روی Unreal Engine 5 ساخته شده و یک فضای به هنگام با کیفیت پرده سینما را فراهم می‌کند. داستان بازی استار اطلس در فضایی علمی تخیلی در سال 2620 رخ می‌دهد که در آن سه فرقه اصلی ظهور کرده و برای به دست آوردن منابع و کنترل انسان‌ها، با یکدیگر در رقابت و نزاع هستند.
این بازی،  ترکیبی از ژانرهای مختلف می‌باشد. قسمتی از آن استراتژی‌گونه است و کاربر باید در شیوه تعامل خود با دیگر کاربران و فرقه‌های مختلف، تاکتیک خاص خود را داشته‌باشد. قسمت دیگر آن اکتشافی است و باید به سیر و سیاحت در ستاره‌های متروکه بپردازید. بازیکنان این بازی به طور مستقل و  اول شخص قادر به پرواز کردن و  سیر و سیاحت در این ستاره‌ها هستند، این بازی را می‌توان یک شبیه‌ساز پرواز به حساب آورد. کاربران استار اطلس در ازاری  استخراج منابع کسب درآمد می‌کنند.
بازی رایگان متاورسی

بازی شمشیر اخگر (Ember Sword) قابل اجرا بر روی ویندوز و مک

اِمبر سورد یک بازی فانتزی و میان‌پلتفرمی است که در آن کاربران به نقش‌آفرینی می‌پردازند. در این بازی، هر کاربری می‌تواند شخصیت و مخل زندگی دلخواه خود را بسازد و هیجان مبارزه با هیولاها و دیگر بازیکنان را در این دنیای رمزآلود تجربه کند یا در شکل و شمایل یک ماجراجوی صلح‌طلب، کالاها و منابع کمیاب را در این دنیای مجازی، جستجو کند و برای خود، اسم و رسمی به هم بزند.
هر اقدامی که در این بازی انجام می‌دهید، از هیزم‌شکنی و مبارزه گرفته تا استخراج و ماهی‌گیری، همگی سطح مهارت شما را افزایش داده و باعث بهبود کارایی و فعال شدن توانایی‌های جدید در شما می‌شوند.

 
بازی رایگان متاورسی

وی آر چت (VRChat) قابل اجرا بر روی ویندوز و هدست واقعیت مجازی Oculus Quest

وی آر چت یک پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی است که کاربران در آن امکان تعامل از طریق کاراکترهای 3 بعدی یا همان آواتارها را دارند. در این بازی متاورسی، کاربران به کاوش و سیر و سیاحت در دنیاهای مجازی ساخته‌شده توسط دیگر کاربران می‌پردازند.
این بازی در سال 2017  توسط گراهام گیلور و جسی جودری راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون، پیشرفت‌های زیادی داشته و در سایت‌های استریم بازی مانند توییچ (Twitch) و یوتیوب حضور پررنگی را تجربه کرده‌است. بخش اعظم این پلتفرم متکی بر محتوای ساخته‌شده توسط کاربران است. همین حالا در وی آر چت، آواتار خود را شخصی‌سازی کرده و دنیای دلخواه خودتان را بسازید.
بازی رایگان متاورسی

برای خواندن درباره بهترین بازی‌های متاورسی در سال 2022، به این لینک مراحعه فرمایید.

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!